16 Ekim 2012 Salı

MISIR ÇORBASI



MALZEMELER

1 kase çorbalık kırık mısır
1 adet patates
1 adet havuç
1 adet tavuk göğsü (haşlanmış ve didiklenmiş olacak)
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı nane
Tuz
TERBİYESİ İÇİN
1 yumurta
2 kase yoğurt

YAPILIŞI
Mısırı suda beklettikten sonra 1 saat pişirelim.Tenceremize 2 yemek kaşığı sıvıyağı ile minik minik doğradığımız havuç ve patatesleri çok az kavuralım ve salçaları ilave edelim. Sonra tavuk suyumuzu, haşladığımız mısırımızı, didiklediğimiz tavukları ilave edip sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirelim. Sebzeler yeteri kadar yumuşaklığa geldikten sonra yoğurt ve yumurta ile çırptığımız terbiyeyi çorbamızın içine karıştırarak ilave edip 10 dakika daha pişirelim.Çorbamız hazır olduktan sonra tereyağında kızdırılmış naneyi üzerine gezdirelim.(Arzu ederseniz pul biber de ilave edebilirsiniz.)
AFİYET OLSUN

7 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ne kadar güzel, ne kadar şifalı ve ne kadar leziz ve iştah açıcı bir görüntüsü var. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

TATESAL dedi ki...

Semacım ellerine sağlık canım enfes bir çorba...

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

merhabalar teşekkür ederim fuat bey

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşım sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba :) ben kardenizli biri olarak bu çorbayı görmek çok hoşuma gitti.

elinize sağlık. Bizimkiyle pek örtüşmüyor ama gene de yapılıp denenmeye değer.

taze mısırdan yapılan başka bir tarif vardır bilirmisiniz bilmem.

sevgiler.

gökyüzününelleri.blogspot.com dedi ki...

yorumunuz için teşekkürler taze mısırdan yapılan çorbayı bilmiyorum samsunda oturuyorum biliyorlarsa burada sorup öğrenirim inşallah sevgiler

Igne oyam dedi ki...

slm canım bloğunu gzdim cok şirin bir bloğun var örgülerin cok güzel ve kapı süsün bayıldım doğrusu izlemeye aldım siz banada beklerim sevgiler sizde beni alırsanız sevinirim